چرا به مشاوره در امور مالیاتی نیازمند هستیم؟

 چرا نیاز به مشاور در امور مالیاتی داریم؟

حضور یک مشاور در امور مالیاتی کسب و کار ما نه تنها از جریمه های سنگین مالیاتی جلوگیری می کند، بلکه نسبت به دریافت تخفیف های مالیاتی، معافیت های مالیاتی و مزیت های قانونی کمک شایانی به ما می کند.


دریافت مشاوره در امور مالیاتی می تواند به روش های گوناگونی صورت بپذیرد.


موسسات و شرکت های حسابداری متناسب با نیاز کسب و کارها میتوانند خدمات مالیاتی متفاوتی ارائه نمایند که در ادامه مطلب به آن اشاره نموده ایم.


 



مشاور در امور مالیاتی یا استفاده از خدمات وکیل مالیاتی:

ابتدا لازم است بگوییم که وکیل یا مشاور امور مالیاتی کیست:


مشاور مالیاتی، به شخصی گفته می شود که در زمینه امور مالی و حسابداری آموزش های بسیاری دیده و سطح درک و شناخت بسیار بالایی از حقوق مالیاتی مودیان دارد.


 


مشاوران مالیاتی تحت عنوان حسابداران رسمی و یا نمایندگان مالیاتی در امور قانونی مالیات و برنامه ریزی و مشاروه ی مالیاتی خبره هستند.


این اشخاص در طیف بسیار گسترده ای به افراد و شرکت ها مشاوره مالیاتی تخصص ارائه می کنند.


 


این اشخاص نه  تنها دانش مکفی در زمینه های مالی و حساب داری مالیاتی دارند بلکه از تسلط کامل به قوانین حقوقی مالیاتی نیز برخوردار هستند و به همین سبب به این مشاورین مالیاتی، وکیل مالیاتی نیز گفته می شود.


مشاور در امور مالی - موسسه حسابداری رهنما ارائه کننده مشاوره مالی در رشت

مشاور در امور مالی – موسسه حسابداری رهنما ارائه کننده مشاوره مالی در رشت

چرا به مشاوره در امور مالیاتی داریم؟

حتماً بر این موضوع واقف هستید که بیمه  و امور مالیاتی دو رکن اساسی در هر کسب و کاری محسوب می شوند.


همین دو رکن اساسی است که بسیاری از صاحبین کسب و کار و را مدیران را وادار به استفاده از خدمات وکیل مالیاتی و یا وکیل بیمه ای می کنند.


 


در حقیقت قانون و مقررات پیچیده و بروکراسی اداری زمانبر سبب شده که اشخاص حقیقی و حقوقی با مشکلات ریز و درشت در چنین زمینه هایی رو به رو شوند.


 


در مدت زمان فعالیت خود بسیاری از کسب و کارها را دیدم که به سبب عدم درک و آگاهی درست از قانون های ذکر شده دچار مشکلات و جریمه های سنگین مالیاتی و بیمه ای شدند.


برخی دیگر هم  تازه هنوز در اول راه خود هستند و از هیچگونه اطلاعاتی درخصوص  ساز و کار های مربوط به سارمان امور مالیاتی برخوردار نیستند.


به یاد داشته باشید که سازمان امور مالیاتی مالیات و دنیای آن بسیار بزرگ و پیچیده می باشد.


اجازه دهید اینطور عنوان کنم:


ممکن نیست فردی با یادگیری تنها چند ماده از قوانین سازمان امور مالیاتی، شخص و یا کسب و کاری را از مشکلات مالیاتی خارج کند.


در نتجه بهتر است برای درست انجام شدن کارها از یک مشاور در امور مالیاتی کمک بگیریم.


 


دریافت خدمات مشاوره مالیاتی می تواند به انواع مختلفی متناسب با نیاز کسب و کارها صورت بگیرد که در پایین به آنها اشاره نموده ایم.

1_ مشاوره مالیاتی مقطعی.


بیشتر در خصوص این مقاله بخوانید

تعریف دارایی در علم حسابداری

2_ مشاوره مالیاتی همیار.


3_ مشاوره مالیاتی موردی.


4_ مشاوره مالیاتی اختصاصی برای مدیریت.


در ادامه این امکان را برای شما مخاطبین وب سایت موسسه حسابداری رهنما فراهم ساخته ایم که انواع شیوه هایی که جهت مشاوره دادن در زمینه تخصصی امور مالیاتی و اظهارنامه های مالیاتی ارائه میشود را مطالعه نمایند.


 


موسسات و شرکت های زیادی در ایران ارائه کننده خدمات در این زمینه هستند اما بهتر است مرکزی را برای این کار انتخاب کنید که مطمئن و قابل اعتماد باشد.


 


موسسه حسابداری رهنما با بیش از 15 سال سابقه درخشان و بکارگیری کارشناسان با تجربه و متخصص در این زمینه آماده ارائه خدمات حسابداری و مالیاتی به شما عزیزان می باشد.


برای دریافت مشاوره در امور مالیاتی و سایر خدمات مالی تخصص تنها کافیست با شماره تماس های ذکر شده در وب سایت با ما ارتباط برقرار کنید.


 


مشاوره در امور مالیاتی  بصورت وکالتی

وکلا مالیاتی با شناخت جامعی که از تمامی بخش نامه ها و قوانین سازمان امور مالیاتی دارد، می توانند به یک کسب و کار یا سازمان جهت کاهش مالیات قانونی کمک شایانی کنند.


 


لازم به ذکر است که کم کردن هزینه مالیات کسب و کارها به دو شیوه صورت می پذیرد:


1_دادرسی مالیاتی


2_ پشتیبانی مالیاتی


دقت داشته باشید که هر کدام از موارد ذکر شده بسیار گسترده می باشند.


وکلا یا مشاوران مالیاتی وکالتی پرونده های مالیاتی اشخاص حقیقی یا حقوقی را در هیات های مالیاتی دنبال می کنند و سعی در رفع مشکلات مالی کسب و کارها دارند.


 


 


مشاوره در مالیاتی مرتبط با املاک

حتماً می دانید که بحث املاک یکی از گسترده ترین مباحث مالیاتی که معمولاً خیلی پیچیده هم می باشد محسوب می شود.


بدیهی است که قوانین و بخش نامه های زیادی برای آن وجود دارد.


برای رفع و حل چنین مشکلات مالیاتی شما نیاز به دانشی عمیق از قوانین مالیاتی و قوانین حقوقی خواهید داشت.


دقت داشته باشید که دسته های گوناگونی از موارد مشمول مالیات بر مالیات املاک می شوند.


مانند مالیات بر درآمد اجاره و مالیت نقل و انتقال ملک.


 


علاوه بر این مواد و تبصره هایی برای معاف شدن از این مالیات ها نیز وجود دارد.


به همین دلیل مطلوب است جهت رفع  و حل تمامی مشکلات مالیاتی مرتبط با املاک خود از مشاورینی با تجربه در موسسه حسابداری رهنما مشاوره دریافت نمایید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

همه چیز در مورد قانون پایانه های فروشگاهی

ثبت شرکت در رشت

مالیات تکلیفی اجاره را توضیح دهید